Iskolaelőkészítő – Komplex Alternatív Képességfejlesztő csoportok

Oviból a suliba

Nagy változás a gyermek és a család életében az iskoláskor elérése. A gyermek ilyenkor a személyiségfejlődés tekintetében is kritikus szakaszhoz érkezik. Megjelenik a Teljesítmény, mint „mérce”. Mindannyian arra vágyunk, hogy gyermekünk bizakodó és izgalommal teli várakozása, tanuláshoz való örömteli hozzáállása végigkísérje az iskolás éveit. Azt szeretnénk, hogy a megmérettetések sikere által a hatékonyság, kompetencia épüljön be a gyermekünk énképébe. Viszont, ha nem zavartalan ez az időszak, akkor a kisebbrendűség érzése és a csökkentértékűség rögzülhet, csorbítva az önbecsülését. A tanulás – kudarc élmények miatt szorongás, emocionális zavarok és testi tünetek, akár betegségek alakulhatnak ki. A nagycsoportos időszak kiváló lehetőség az időben elkezdett, játékos, derűs, élményszerű felkészítésre. Az 1-2. osztályban szintén sokat tehetünk a felzárkózásért, hiszen számos nehézség csak ebben az időszakban mutatja meg magát.

Foglalkozásainkon idegrendszeri érést segítő mozgásokkal, játékokkal, stresszoldással és kognitív képességek fejlesztésével együttesen segítem a fejlődést.

Nem kell, hogy egy nagycsoportos ovis olvasni tudjon, és biztos számfogalommal rendelkezzen!

Az alapkövetelmények, amelyeket egy iskolaérett gyermekkel szemben elvárhatunk:

  • életkorának megfelelő testi és szellemi fejlettség
  • fejlett kommunikációs készség
  • kifejezőkészség szóban és rajzban – megfelelő szókincs
  • alapszínek ismerete, megnevezése
  • tudás utáni vágy
  • kialakult felelősségtudat és szabálytudat
  • alkalmazkodóképesség – szociális érettség
  • önállóság kijelölt feladatokban, öltözködésben, étkezésben, tisztálkodásban
  • kreativitás
  • aktív figyelem (8-12 perc)
  • irányok, arányok, méretek meghatározása, megnevezése
  • saját nevének és címének megnevezése
  • családi viszonyok meghatározása
  • mozgáskoordinációs kifinomultság
  • kellően elsajátított magatartásformák, illemszabályok

Komplex módon foglalkozom a gyermekekkel. A mozgással az idegrendszeri érést, a stresszoldással a pozitív hozzáállást segítem. A grafomotoros és diszlexia prevenciós elemekre épülő feladatlapok is játékosak, közben fejlesztik a logikát, problémamegoldó gondolkodást, a szókincset, a mondatalkotást, a szem-kéz koordinációt, a térbeli tájékozódást, testsémát, a komplex iránydifferenciát, szerialitást, általános tájékozottságot, auditív és vizuális figyelmet és differenciálást.

iskolaelőkészítő csoportok Szegeden
tanulási nehézségek és képességfejlesztés

Aktuális Iskolaelőkészítő csoportok

Időpont:

  • nagycsoportosoknak: minden kedden 17 – 18 -ig. A csoport indulása: 2024 szept. 10.
  • 1-2. osztályosoknak minden kedden 18 – 19 -ig. A csoport indulása: 2024 szept. 10.

Helyszín:

Szeged Pulcz u 46/b 1.em.

Mennyibe kerül?

  • nagycsoportosoknak: 3000 Ft/fő/alkalom
  • kisiskolásoknak: 4000 Ft/fő/alkalom
tanulási nehézségek és képességfejlesztés Szeged

Jelentkezés Iskolaelőkészítő csoportba:

Adatvédelem*

12 + 9 =