Csoportos foglalkozások
szülőknek és gyerekeknek
Önismereti csoportok szülőknek
A gyermek személyiségfejlődése szakaszokra bontható. Minden életszakasznak megvan a nagy kihívása a lelki fejlődés szempontjából. Ha ez zavartalan, kellő szülői tudatossággal támogatott, akkor életcéljait megvalósítani tudó, önmegvalósító Sorskönyv születhet. Amikor nem zavartalan adott életszakaszban a fejlődés, maradandó sérüléseket szerez a gyermek. Sokszor tudattalanul adjuk át saját sérüléseinket, hiedelmeinket, programjainkat, mintáinkat.
Amikor már a gyermekvállalás előtt rendbetesszük különböző életterületeink elakadásait, tudatosan jelen vagyunk életünkben, megtaláljuk a középpontunkat, akkor születendő gyermekünk boldog fejlődéséért megtettünk egy igen felelős lépést és egyben döntést, hogy teszek azért, hogy boldog és kiegyensúlyozott családba érkezzen. Hogy egy szeretetteljes, harmonikus hátteret biztosítok a személyiségfejlődéséhez és pozitív példa leszek a gyermekem életében.
Már a pocakban a gyermeked, vagy gyermekeddel otthon vagy és amellett hogy minden nap számos csoda történik veletek, úgy érzed elfáradtál, vagy új megvilágításba kellene helyezned dolgokat? Jönnek a kihívást jelentő helyzetek és bizonytalan vagy mivel teszel jót a gyermekednek? Elrontottam érzés kerít hatalmába? Hogy ha valamit másképpen kellett volna csinálnod, ne legyen bűntudatod, akkor itt az ideje változtatni és képes vagy jól csinálni.
Óvodás, kisiskolás, tinédzser, felnőtt kor küszöbén áll gyermeked? Akkor sokat megéltetek már a szülő – gyermek kapcsolatotokban. Voltak felemelő, csodás időszakok, voltak döcögő akár küzdelmes mindennapok. Milyen nehézségekkel kell most szembenéznetek, honnan erednek ezek a problémák és hogyan jussatok rajta túl sikeresen? Mire számíthatsz még ezután szülőként?
Hiszti, dráma, testvérféltékenység, szorongás, hasfájás, álmatlanság, szobatisztaság problémák, szeparációs szorongás, agresszió, túlzott engedelmesség, befelé fordulás, kommunikációs nehézségek, tanulási nehézségek, túlzott megfelelési kényszer, önbizalomhiány, lázadás, rossz társaság, párkapcsolati kudarcok, függőségek…
A gyermek személyiségfejlődésének ismeretével és tudatos szülői viselkedéssel a boldog felnőtt, boldog gyermek, boldog családi lét nem csak vízió.
Komplex mozgásterápia (KMT)
Az idegrendszer érése és a mozgásfejlődés
Mire iskolába megy gyermekünk, az iskolai kihívások teljesítéséhez megfelelő idegrendszeri érettség szükséges. Hirtelen nagy ugrás következik be velük szemben az elvárások és már meglévő képességeik terén, mint beszédkészség, logikai gondolkodás, feladattudat, jó kudarctűrő képesség, szocializáció, szerialitás, testséma, finommotorika, térirányok, szám- és mennyiségfogalom, alak-, formaállandóság, színállandóság, nagyság állandóság, gestalt látás, azonosság és különbözőség felismerése.
A mozgásfejlődés szoros kapcsolatban áll az idegrendszer érésével. Amikor a mozgásfejlődés bármelyik szakasza kimarad vagy nem gyakorlódik be rendesen, akkor a kapcsolódó idegrendszeri terület nem differenciálódik kellően. A KMT torna segíti a testséma, a térézékelés, a térbeli tájékozódás képességeinek kialakulását és fejlődését. Az olvasászavart nem lehet az olvasásgyakorlással megoldani, a neurológiai szerveződés hiányára nem jelent megoldást. Mozgásfejlesztéssel segíteni lehet az olvasás-íráskézség megalapozását és támogatja a beszédfejlődést is. Az érésben elmaradt területek az elemi mozgások gyakorlásával lehetőséget kapnak a hiányosságok pótlására.
Elemi mozgásfajták és az alulszervezettség jelei a későbbiekben
0-tól 3-4 hónapos korig • Csípőemelés, csípőforgatás • Fejemelések • Ringató és forgó mozgások
Alulszervezettség esetén • Ingerfeldolgozási zavarok • aktivitási és figyelemzavarok • Autisztikus tünetek
3-tól 6 hónapos korig • Átfordulás • Gurulás • Elemi úszómozdulat • Ringató és forgó mozgások
Alulszervezettség esetén: • Bizonytalan térérzékelés • Bizonytalan egyensúlyérzék • Aktivitási és figyelemzavar • Súlyos makacs beszédhiba • Szobatisztaság • Izomtónus zavarai
5-tól 8 hónapos korig • Kúszás
Alulszervezettség esetén: Aktivitási és figyelemzavar • Súlyos makacs beszédhiba • Artikulációs problémák • Összerendezetlen szemmozgás • Beilleszkedési problémák
7-től 10 hónapos korig • Mászás
Alulszervezettség esetén: • Aktivitási és figyelemzavar • Dadogás • Téri tájékozódás • Összerendezetlen szemmozgás • Beilleszkedési problémák
8-18 hónapos korig • 8-12 hó felállás • 10-18 hó járás
Alulszervezettség esetén: • Együtt mozgások • Szenzoros feldolgozási zavarok • Bizonytalan testérzetek és testséma • Aktivitási és figyelemzavar • Táplálkozási zavarok • Szobatisztaság problémái • Keringési zavarok • Időérzék hiánya • Hirtelen érkező gyors kifáradás • Érzelmi labilitás • Erős hangulatingadozások • Egészségügyi problémák
Brain Gym® agytorna
Olyan torna, amit a gyermeked örömmel fog csinálni!
A Pedagógiai Kineziológia Brain Gym programja a mozgás és tanulás kapcsolatára fókuszál. Amikor a tanulás stresszel jár, akkor túlfókuszálunk, elveszünk a részletekben, a két agyfélteke elveszíti integrációját, küzdelmessé válik a tanulás és beszűkül az érzékelés. A Brain Gym aktiválja a különböző kognitív funkciókat, mint látás, hallás, megértés, szervezés, kommunikáció.
Brain Gym Tanulási menü:
- 26 alapmozgás: középvonal mozgások, energia gyakorlatok, elmélyítő hozzáállás gyakorlatok, nyújtó gyakorlatok
- Dennison-féle laterális behangolás
- háromdimenziós behangolás
- és számos kreatív mozgásos és kognitív feladat – csupa játék
Jobb és Bal agyfélteke összehangolása
A gyermekek természetes módon tanulnak, szeretik újra és újra elvégezni ugyanazokat a feladatokat, motorikus élmények által alkotják meg idegpályáikat. A Brain Gym mozdulatsorai mókásak, játékosak, gyakorlásuk során észrevétlenül fejlődnek a gyermekek. A középvonal – keresztező mozdulatok összhangba hozzák a jobb és bal agyféltekét. Javítja a látás, hallás, írás képességét. Az idegpályák aktiválásával a dinamikus agy bal oldala tervez, új kontextusokat hoz létre, önmegvalósít, a jobb oldala együttműködik, nyitott az új dolgokra, megfigyel, önfegyelmet tanúsít. A nyújtó gyakorlatok segítik a megértést, a figyelem összpontosítást. A szervezést, stabilitást és tervezést az energia gyakorlatok támogatják. Az elmélyítő hozzáállás gyakorlatok oldják a stresszt, segítik a pozitív hozzáállást, együttműködést.
Iskolaelőkészítő - Komplex képességfejlesztés
Oviból a suliba
Nagy változás a gyermek és a család életében az iskoláskor elérése. A gyermek ilyenkor a személyiségfejlődés tekintetében is kritikus szakaszhoz érkezik. Megjelenik a Teljesítmény, mint „mérce”. Mindannyian arra vágyunk, hogy gyermekünk bizakodó és izgalommal teli várakozása, tanuláshoz való örömteli hozzáállása végigkísérje az iskolás éveit. Azt szeretnénk, hogy a megmérettetések sikere által a hatékonyság, kompetencia épüljön be a gyermekünk énképébe. Viszont, ha nem zavartalan ez az időszak, akkor a kisebbrendűség érzése és a csökkentértékűség rögzülhet, csorbítva az önbecsülését. A tanulás – kudarc élmények miatt szorongás, emocionális zavarok és testi tünetek, akár betegségek alakulhatnak ki. A nagycsoportos időszak kiváló lehetőség az időben elkezdett, játékos, derűs, élményszerű felkészítésre. Az 1-2. osztályban szintén sokat tehetünk a felzárkózásért, hiszen számos nehézség csak ebben az időszakban mutatja meg magát.
Foglalkozásainkon idegrendszeri érést segítő mozgásokkal, játékokkal, stresszoldással és kognitív képességek fejlesztésével együttesen segítem a fejlődést.
Nem kell, hogy egy nagycsoportos ovis olvasni tudjon, és biztos számfogalommal rendelkezzen!
Az alapkövetelmények, amelyeket egy iskolaérett gyermekkel szemben elvárhatunk:
- életkorának megfelelő testi és szellemi fejlettség
- fejlett kommunikációs készség
- kifejezőkészség szóban és rajzban – megfelelő szókincs
- alapszínek ismerete, megnevezése
- tudás utáni vágy
- kialakult felelősségtudat és szabálytudat
- alkalmazkodóképesség – szociális érettség
- önállóság kijelölt feladatokban, öltözködésben, étkezésben, tisztálkodásban
- kreativitás
- aktív figyelem (8-12 perc)
- irányok, arányok, méretek meghatározása, megnevezése
- saját nevének és címének megnevezése
- családi viszonyok meghatározása
- mozgáskoordinációs kifinomultság
- kellően elsajátított magatartásformák, illemszabályok
Komplex módon foglalkozom a gyermekekkel. A mozgással az idegrendszeri érést, a stresszoldással a pozitív hozzáállást segítem. A grafomotoros és diszlexia prevenciós elemekre épülő feladatlapok is játékosak, közben fejlesztik a logikát, problémamegoldó gondolkodást, a szókincset, a mondatalkotást, a szem-kéz koordinációt, a térbeli tájékozódást, testsémát, a komplex iránydifferenciát, szerialitást, általános tájékozottságot, auditív és vizuális figyelmet és differenciálást.